Op deze mooie dag is ons duo-commissielid Paul de Graaf officieel benoemd tot statenlid. Paul heeft zich de afgelopen maanden al ingezet voor GroenLinks in de commissie Ruimte, waar hij zijn passie voor ons openbaar vervoer goed tot uiting kan laten komen. Hij is al een actief en geliefd onderdeel van onze fractie en we zijn ontzettend blij dat hij deze stap maakt.
De Omgevingsdienst heeft bekend gemaakt dat ze het process gaan starten om de vergunning voor de twee kooksgasfabrieken van Tata Steel in te trekken.
“Laat de regenboog er voor iedereen zijn”, zo heet de initiatiefnota waarin D66, PvdA en GroenLinks vragen het regenboogstembusakkoord, dat inmiddels op gemeentelijk niveau wordt uitgevoerd onder begeleiding van de regionale COC-organisaties, ook op provinciaal niveau uit te voeren. VVD, Volt, Partij voor de Dieren en BBB steunen dit voorstel. Deze akkoorden bestaan uit verschillende onderdelen. De partijen willen nu een aantal belangrijke punten daarvan ook uitvoeren in Noord-Holland.
Nu GroenLinks en PvdA gaan fuseren, dienen we ook een besluit te nemen hoe we de aanstaande waterschapsverkiezingen 2027 in gaan. Als Gewestelijke besturen vinden wij het belangrijk onze leden hierover goed te informeren. We zijn samen een brede volkspartij, die streeft naar een rechtvaardige samenleving waarin onze idealen van gelijkwaardigheid, een gezonde planeet en vrijheid tot uitvoering zijn gekomen. Daar zetten we ons ook voor in bij de Waterschappen. Hoe we als nieuwe partij gaan deelnemen aan de verkiezingen ligt op dit moment nog niet vast. U krijgt een keuze voorgelegd tussen deelname aan de waterschapsverkiezingen via een eigen lijst (Progressief Nederland) of via een gezamenlijke lijst, Met als naam PRO, Water Natuurlijk, D’66 en Volt ook onder eigen naam, maar dan samen met Water Natuurlijk, 66 en Volt.
Wil jij verantwoordelijkheid nemen én echt impact maken in onze provincie? Dit is hét moment om je kandidaat te stellen als lijsttrekker voor PRO (nu nog GroenLinks en PvdA) in Noord-Holland.
Sam is algemeen bestuurslid voor de afdeling GroenLinks Noord-Holland.
Er was op 18 april weer een gezamenlijke ledenvergadering geweest van GroenLinks en PvdA Noord-Holland, ditmaal in de Roode Bioscoop in Amsterdam. Het was een belangrijke dag, want we hadden een spannend en vol programma. We hadden ook een bijzondere gast, Katinka Eikelenboom, die in gesprek ging met de leden. Hier vertel ik meer over het verloop van de dag.
Afgelopen weekend hadden wij weer een primeur, we hadden een gezamenlijk fractieweekend in Enkhuizen! PvdA en GroenLinks Noord-Holland zijn samen op pad gegaan om elkaar beter te leren kennen en nader tot elkaar te komen in aanloop van onze fusie.
GroenLinks en PvdA Noord-Holland organiseren op 9 mei een raadsledendag op het Provinciehuis! Alle raadsleden uit onze mooie provincie zijn welkom in Haarlem om elkaar te leren kennen, in debat te gaan en onze statenzaal te ontdekken. Aanmelden kan via het formulier onderaan deze pagina.