Uitgelicht

Definitief verkiezingsprogramma

Op 20 maart 2019 gaan we naar de stembus voor de Provinciale Statenverkiezingen. De afgelopen maanden is er door de programmacommissie hard gewerkt aan het nieuwe verkiezingsprogramma. Vandaag presenteren we onze plannen voor Noord-Holland! Onsverkiezingsprogramma ‘Samen voor verandering. Duurzamer, groener en socialer’ is een duidelijke keuze voor een andere koers in de provincie. In Noord-Holland regeert nu het economisme. Het grote geld gaat naar nog meer asfalt, niet naar natuur en groen. Het klimaat komt er uiterst bekaaid vanaf. De provinciale culturele infrastructuur is zo goed als ontmanteld. Burgerinitiatieven voor schone energie worden getorpedeerd in plaats van omarmd. GroenLinks vindt dat dat anders kan en moet. Lees het volledige programma hier

Speerpunten
GroenLinks doet drie beloften. Noord-Holland wordt een duurzame provincie: van achterblijver naar koploper met een Eerlijk Energieakkoord. Noord-Holland wordt groener: er komt meer natuur en de provincie investeert volop in natuurinclusieve landbouw en het verbeteren van leefgebieden voor weidevogels. Tot slot willen we de groeiende ongelijkheid terugdringen omdat alle inwoners gelijke kansen verdienen.