Ontwerp Verkiezingsprogramma 2015-2019 gereed!

Op 18 maart 2015 zijn er weer Provinciale Staten verkiezingen. De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan het nieuwe verkiezingsprogramma van GroenLinks Noord-Holland. Na een brainstormsessie met leden en een inventarisatieronde onder de afdelingen in Noord-Holland is het ontwerp programma nu klaar. Onderaan dit bericht kunt u het ontwerp programma downloaden als pdf.bestand.

Dit is nog niet het definitieve programma. Amendementen kunnen worden ingediend tot en met maandag 27 oktober via groenlinks@noord-holland.nl. Het definitieve programma wordt (net als de kandidatenlijst) vastgesteld op de Provinciale Ledenvergadering (PLV) van 29 november, dus noteer die datum ook alvast in uw agenda! Aanmelden voor deze PLV is noodzakelijk en kan hier.

De programmacommissie heeft alle amendementen van een gemotiveerd pre-advies voorzien. Onderaan dit bericht zijn de pre-adviezen te downloaden als pdf. bestand.

Achtergrondinformatie vorm verkiezingsprogramma
De programmacommissie heeft de tekst zo opgesteld dat die kan worden vertaald naar een website. Dat stelde een aantal eisen aan de vorm van de tekst.  Elk hoofdstuk begint met een hoofdtekst waarin we uitleggen wat onze uitgangspunten zijn en welke actiepunten we hebben voor de komende jaren. Vervolgens zijn er doorklikmogelijkheden naar de overige tekst. Het ontwerp van deze website wordt op 29 november tijdens de PLV gepresenteerd.

De programmacommissie GroenLinks Noord-Holland bestaat uit Alwin Hietbrink (voorzitter), Rosa Staarink, Bert Bakker, Klaas Breunissen, Titia Van Leeuwen, Servaz van Berkum en Jan Kok