Denk en praat mee over ons verkiezingsprogramma

Zaterdagmiddag 26 mei inspiratiesessie voor ons verkiezingsprogramma over duurzaamheid/sociale energietransitie in het Nieuwe Warenhuis in Alkmaar.

In maart 2019 vinden verkiezingen voor de Provinciale Staten plaats. Dat is voor GroenLinks een geweldige kans om het fantastische resultaat van de afgelopen Tweede Kamerverkiezingen (en ongetwijfeld de komende gemeenteraadsverkiezingen!) te evenaren en zodoende de provincie een stuk groener en socialer te maken. En dat is hard nodig, want het grote geld in Noord-Holland is gereserveerd voor het aanleggen van wegen, niet voor duurzaam openbaar vervoer of de fiets, niet voor duurzame landbouw. Het klimaat komt er uiterst bekaaid vanaf. Kortom: Noord-Holland snakt naar verandering!

Vast onderdeel van de voorbereiding van de verkiezingen is uiteraard het opstellen van een verkiezingsprogramma. Ter voorbereiding daarop wil de programmacommissie graag zoveel mogelijk input van leden, inwoners en maatschappelijke organisaties. Van commentaar op het huidige programma tot lastige dillema`s, van wat er écht niet mag ontbreken tot verboden woorden. Pittige discussies gaan we niet uit de weg en alle opmerkingen en suggesties zijn van harte welkom! De 1e themabijeenkomst ging over mobiliteit en vond plaats op 14 april in het Seinswezen. Z`on 70 enthousiaste GroenLinksers brainstormden enthousiast mee over nieuwe vormen van vervoer en oplossingen voor (fiets) knelpunten in de regio.

Op zaterdag 26 mei vindt de 2e bijeenkomst plaats over duurzaamheid/(sociale energietransitie) in het Nieuwe Warenhuis in Alkmaar. Inloop. 12.30 uur (met eenvoudige vega lunch). Aanvang: 13.00 uur.

Aan de hand van een bijdrage van Susanne van Suylekom (projectmanager HIER verwarmt  bij Stichting HIER klimaatbureau), video-bijdragen van Marjan Minnesma van Urgenda, Shivant Jhagroe (gepromoveerd op de politieke betekenis van duurzame verstedelijking), Anne-Marie Pronk, beter bekend als de Klimaatzuster en een panel dat bestaat uit Jasper Groen (raadslid Amsterdam) en Laura Bromet (voormalig wethouder Waterland) gaan we het gesprek en het debat aan.

Iedereen is van harte welkom! In verband met de organisatie is het handig als je je komst van tevoren doorgeeft via groenlinks@noord-holland.nl en laat weten of je gebruik wil maken van de gratis (eenvoudige) vega lunch. We sluiten weer af met een gezellig borrel!

Noteer ook vast in je agenda

• zaterdag 30 juni: Zomerborrel & themabijeenkomst Voedsel & gelijke kansen. Boederij op IJburg.